Vergunning, Toezicht en Handhaving

Vergunning, Toezicht en Handhaving

 

Werken voor inwoners en ondernemers op de afdeling Vergunning, Toezicht en Handhaving

Als het gaat om wonen, werk en recreatie, dan is het voor inwoners en ondernemers goed toeven in onze gemeente. Hoe mooi is het om een rol te spelen bij de veiligheid en leefbaarheid in onze stad en omliggende dorpen? Het kan op onze afdeling Vergunning, Toezicht en Handhaving. Waar je zeker op mag rekenen als je onze nieuwe collega wordt: veel samenwerking, vrijheid én verantwoordelijkheid.

Dicht bij inwoners en ondernemers

De ontwikkeling van Fashion Outlet Zevenaar en bedrijventerrein 7Poort, inwoners die hun woning willen verbouwen of agrariërs die hun bedrijf willen uitbreiden. Voor kleine en grote bouwprojecten ga je als casemanager binnen de afdeling na of deze passen binnen ons vastgestelde beleid (zoals bestemmingsplan en welstand). Of je richt je als consulent APV-D&H en bijzondere wetten op de vergunningaanvragen voor onder meer evenementen, D&H vergunningen, standplaatsen en het gebruik van gemeentegrond. En op subsidies voor bijvoorbeeld monumenten of leningen voor duurzaamheidsmaatregelen en starters op de woningmarkt. Nóg dichter bij onze inwoners en ondernemers staan? Bewaak de naleving van bouwvoorschriften en vergunningsvoorwaarden als inspecteur in de bouw of zie toe op een veilige en leefbare gemeente als buitengewoon opsporingsambtenaar (boa).

Werk samen binnen én buiten je aandachtsgebied

Waarom je voor een baan bij de gemeente Zevenaar kiest? Hier krijg je de kans om buiten de grenzen van je aandachtsgebied te kijken. Zo wissel je kennis uit met de verschillende teams binnen onze afdeling, maar kun je ook eens ondersteunen bij de afdelingen binnen het fysiek domein. Dat maakt je werk extra afwisselend. Bovendien zijn we als afdeling trots op onze samenwerking: we ontmoeten elkaar regelmatig op ons unieke gemeentekantoor in de Turmac Cultuurfabriek om casussen te bespreken en elkaar vooruit te helpen. Wanneer je op kantoor werkt? Dat is helemaal aan jou. Je krijgt de vrijheid en verantwoordelijkheid om zelf je agenda in te vullen.

Ruimte voor jouw goede ideeën

Er speelt veel binnen onze gemeente. Zo zijn er veel ruimtelijke ontwikkelingen en verandert er veel op het gebied van regelgeving. Neem alleen al de Omgevingswet, waarbij op complexe aanvragen sneller moeten worden doorlopen. Dit vraagt integraal samenwerken met adviseurs en initiatiefnemers om zo snel mooie stappen te maken.  Als Adviseur Ruimtelijke Initiatieven neem je deel aan oa de Omgevingstafels om samen met collega’s betrokken te zijn bij de toekomst van Zevenaar.

Als je houdt van ondersteunend werk (functies binnen het Omgevingsloket), juridische uitdagingen (vergunningen of handhaving), het verlenen van vergunningen-beschikkingen (als casemanager Wabo of consulent APV) of toezichthouder (bouw of boa), dan is dit het moment om de afdeling Vergunning, Toezicht en Handhaving te versterken. Als ervaren collega, maar ook als junior of starter bieden we je volop mogelijkheden!

 

 

 

 

 

Zelf ontdekken hoe mooi een baan in de vergunningverlening, het toezicht of de handhaving binnen onze gemeente is?

Bekijk alle vacatures

 

 

 

Volg ons online 

            

 

 
Cookie-instellingen